13 mei 2016 | Dossier: Dierenwelzijn, Klanten, Promotie,

Het nieuwe huisdieren houden: houd je klanten bij de tijd

Van 14 t/m 22 mei vieren we alweer de 15e Week van het Huisdier. Dé gelegenheid bij uitstek voor iedereen werkzaam in de dierenbranche om eens extra uit te pakken. Het thema is dit jaar ‘Het nieuwe huisdieren houden’. Want huisdieren houden doen we al heel lang, maar er is wel veel veranderd.

Week van het Huisdier

Er is steeds meer kennis over dieren beschikbaar, waardoor we beter voor hen kunnen zorgen. Bovenal is de functie van huisdieren anders geworden. Huisdieren zijn tegenwoordig meer dan ooit lid van het gezin. Ze tellen mee en huisdiereigenaren hebben veel voor het dier over.

Houd je klanten bij de tijd

Je klanten geven veel om hun dier. Maar zijn ze ook op de hoogte van moderne methoden en mogelijkheden? Wie al jaren huisdieren houdt, blijft soms hangen in oude gewoontes. Dat is jammer, want inmiddels zijn er vaak nieuwe oplossingen, nieuwe producten en nieuwe inzichten die het leven van zowel baasje als huisdier een stuk aangenamer kunnen maken. Als professional werkzaam in de dierenbranche kun je je klanten helpen om bij de tijd te blijven. Door te zorgen voor up-to-date voorlichting, bijvoorbeeld met de documenten van het LICG, door mee te doen aan de ‘Week van het Huisdier’ én de vernieuwingen in de dierenbranche extra onder de aandacht te brengen.

Meedoen is eenvoudig

LICG magazineMeedoen aan de Week van het Huisdier hoeft niet ingewikkeld te zijn. Vertel je klanten dat de Week er is met een banner op je website of Facebook. Bovendien heeft het LICG een leuk, eenmalig online magazine over ‘Het Nieuwe Huisdieren Houden’ samengesteld. Het geeft een kijkje in wat er zoal veranderd is door de jaren heen. Wijs je klanten er op via social media of nieuwsbrief en zet het magazine op je website. Daar kun je eventueel ook iets schrijven over wat jezelf een belangrijke nieuwe ontwikkeling vindt in deze branche.

Op de professionals website van het LICG staan nog diverse andere suggesties, dus kijk gauw wat je nog kunt doen. Ook vind je daar een voorbeeld-persbericht, de banner en de link met plaatje van het online magazine. Promoot je actie en vier samen met je klanten de Week van het Huisdier. Zo is zo’n speciale week een mooie kans om de band met je klanten aan te halen, hen van nieuwe informatie te voorzien, nieuwe ontwikkelingen voor het voetlicht te brengen en samen te vieren hoe leuk en belangrijk huisdieren zijn!