20 april 2016 | Dossier: Promotie,

Hoe je een Facebook-strategie opzet in slechts 30 minuten per week

Als ondernemer of marketingmedewerker ben je druk, druk, druk. Actief zijn op alle social media kanalen lijkt een onbegonnen taak. Zelfs voor één kanaal de tijd vinden is al lastig. Maar toch wil je graag gebruikmaken van de kansen die Facebook met zich meebrengt. Hoe zet je dan zo’n Facebook-strategie op in weinig tijd? Gastblogger Marian Bekkers helpt je op weg!

Facebook en strategie

In deze blog leg ik je uit hoe je – ook wanneer je weinig tijd hebt – een  goede Facebook-marketingstrategie opzet. Een strategie waar je hooguit 30 tot 45 minuten mee kwijt bent per week. En ik weet het zeker, want lange tijd is dit precies de strategie die ik zelf gehanteerd hebt (ondertussen ben ik actiever op Facebook aanwezig en kost het me dus ook iets meer tijd, maar met die 30 minuten per week kom je al een heel eind).

Ik leg je uit welke 2 stappen ik zelf nam om die strategie op te zetten. Laten we beginnen met stap 1.

Stap 1: Maak een aantal categorieën van posts

Het eerste veelgehoorde obstakel wanneer het gaat over actief op Facebook aanwezig zijn is: ‘ik weet niet wat ik er iedere keer op moet zetten.’ Als je dat vaak bij jezelf denkt, is het resultaat waarschijnlijk dat je niet zo veel berichten op Facebook plaatst. Als je vastloopt bij het nadenken wat je moet plaatsen, is de kans groot dat je al snel besluit dat je dan maar even iets anders gaat doen. En vervolgens zijn er zo weer een paar dagen voorbij waarop je niets hebt geplaatst.